adgallery

ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΑΓΡΗ | Γάλαξη/ Διαφορετική Μελέτη της Ίδιας Σελίδας

25.11.09 - 10.02.10

"Διαφορετικά Πρόσωπα", 2009, μελάνι τύπου scratch πάνω σε αφίσα, 50 X 70 εκ. (λεπτομέρεια)

prev  Set 1/2  next













 

Στον 1ο όροφο της γκαλερί η Γεωργία Σαγρή παρουσιάζει μια σειρά σχέδια χαραγμένα με τα νύχια της πάνω σε προϋπάρχουσες αφίσες, στις οποίες έχει τυπωθεί ένα στρώμα ασημόγκριζου μελανιού. Οι αφίσες που χρησιμοποιεί προέρχονται από τις διαφημιστικές καμπάνιες πολιτικών οργανώσεων, θεάτρων και εμπορικών προϊόντων. Με το ξύσιμο η καλλιτέχνης σχεδιάζει πρόσωπα στην επιφάνειά τους. Πρόσωπα που αναδύονται μέσα από τις συγκεκριμένες και υπαρκτές κοινωνικές δράσεις που προβάλει η χάρτινη επιφάνεια. Δεν πρόκειται όμως εδώ για ξεχωριστές προσωπογραφίες, αλλά για την συγκρότηση μίας κοινότητας από άτομα. Γι αυτό και παρουσιάζονται ως ένα ενιαίο έργο.

Ίδια είναι η προσέγγιση της Σαγρή και στην περφόρμανς που θα παρουσιαστεί με τον τίτλο «Έξοδος». Η δράση θα κινηματογραφηθεί από τον σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Γιάνναρη και το τελικό βίντεο θα συνυπογράφουν και οι δύο καλλιτέχνες.

Στον ίδιο χώρο παρουσιάζονται επίσης τρία φορέματα που θυμίζουν τα σχέδια για ρούχα που σχεδίασε η Πόποβα την ρώσικη μετεπαναστατική περίοδο, η οποία διακήρυττε ότι "καμμία μεμονωμένη καλλιτεχνική επιτυχία δεν μου έδωσε ποτέ τέτοια ικανοποίηση όσο το να δω μία αγρότισσα ή μια εργάτρια να αγοράζει ένα κομμάτι ύφασμα σχεδιασμένο από μένα για να το κάνει φόρεμα". Οι κονστρουκτιβιστές ήταν οι πρώτοι ανάμεσα στους πρωτεργάτες των κινημάτων του 20ου αιώνα που συνειδητοποίησαν την σχέση ανάμεσα στην πολιτική εξουσία και τις καθημερινές καταναλωτικές πρακτικές, ανάμεσα στην φύση των υλικών αγαθών και την επιβίωση των προοδευτικών ιδεών της επανάστασης. Οι ίδιοι προτιμούσαν τον ρόλο του "σχεδιαστή - παραγωγού" μαζικών καταναλωτικών προϊόντων από εκείνον του παραδοσιακού καλλιτέχνη. Οι ιδέες τους 35 περίπου χρόνια μετά δημιούργησαν γόνιμο έδαφος για την ανάπτυξη του έργου του Andy Warhol.

Στον 2ο όροφο ένα γλυπτό με τον χαρακτηριστικό τίτλο "Γάλα για όλους" κάνει να αναβλύζει συνεχώς το περιεχόμενό του ενώ από την οροφή του χώρου κρέμεται μια αφίσα που καλεί τους έχοντες ανάγκη γάλακτος να κάνουν χρήση του.

Τέλος στον αριστερό τοίχο της γκαλερί ο επισκέπτης αντικρίζει τέσσερα μικρά ζωγραφικά έργα τα οποία περιγράφουν τις διαδικασίες παραγωγής, διακίνησης και κατανάλωσης του τελικού προϊόντος το οποίο είναι το «γάλα για όλους». Μέσα από την δουλειά της αυτή, η Σαγρή συνεχίζει να μελετάει τον ρόλο του έργου τέχνης στην σύγχρονη κοινωνία. Αρνείται τον ρόλο του δημιουργού ως εκείνου που κατευθύνει το "εννοιακό ταξείδι" που "θα πρέπει" να πραγματώσει ο θεατής του έργου και τοποθετεί τον εαυτό της στον ρόλο του "παραγωγού". Ενός παραγωγού που συνδέει τον ουμανιστικό χαρακτήρα του καλλιτεχνικού έργου τόσο με τις πιεστικές ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών όσο και με την αισθητική των καταναλωτικών αγαθών.

 

image gallery